ECHTERNACH - Gorge du Loup

Serieuze klim naar Trooskneppchen

We passeren kapelletje nabij Trooskneppchen

Panorama over Echternach. In de verte zien we de Liboriuskapel aan de Duitse kant

Marijke en Dirk aan uitzichtpunt

Goedele en Dirk kijken geïnspireerd voor zich uit

Tof koppel : Marijke en Johan

Christine, Mireille en Gill bekennen kleur

Kamperfoelie onderweg

Trees op uitkijk

Richting Gorge du Loup

Trappen doorheen de Gorge du Loup

't Is hier weer heel mooi

De stoere mannen Johan Wim en Dirk

Brugske over snel kabbelende beek

Fris groen

Johan aan de Sûreboord nabij Echternach

Tevreden CEO !

Paadje langs de Sûre

1 MEI 2017 : ECHTERNACH - GORGE DU LOUP

We hadden al afgerekend op zondagavond, dus verliep alles vlot maandagmorgen en konden we opnieuw vertrekken op het "normale" uur. Isabel stelde voor nog een groepsfoto te maken aan het hotel. Met een welgemeend "au revoir" namen we afscheid van onze lieve vriendelijke hoteleigenares. We hebben hier weer heel mooie dagen mogen beleven. Michiel en Laurette vertrekken naar Gent, nog 1 mei-viering in het verschiet. Met 12 mensen rijden we naar Echternach alwaar we kunnen parkeren op de bussenparking nabij de Sûre. Vandaag is er een kleine wandeling van een goeie 6 km gepland. Moar tis jène die an de rebb'n oedt ... We vinden snel de tekens van de E1/E2 en pijltjes met "Gorges du Loup". Meteen een héél stevige klim naar Trooskneppchen alwaar we een weids zicht hebben op Echternach en de Willibrordusabdij.600 meter verder komen we aan de Wolfskloof. Deze wandeling is de drukst bewandelde omheen Echternach. Iedereen kent die, net zoals de Pérekop. Wat verder kiezen we voor een paadje dat langs een beek loopt. Opnieuw zien we goudveil en via heel wat bruggetjes bereiken we de grote weg (route de Diekirch) die we dwarsen. Aan de overkant ligt een pad dat verder loopt langs de Sûre en uiteindelijk belandt aan de parking waar onze auto's staan. Dirk, Marijke, Wim en Goedele vertrekken na de wandeling, met 8 gaan we nog iets eten in Stube Milan in Bollendorf. Rond 15.15 u nemen we afscheid en rijden huiswaarts ... Einde van een weeral schitterend weekend. Het 46 ste !